Viatge al Japó

Els passats mesos de març i abril, vaig poder viatjar a Japó per segona vegada, aquest cop amb el ferm propòsit d'aprofundir en els meus coneixements de l'escola Tatsumi Ryu.

El mestre Saito em va venir a rebre al Ryokan en que em vaig allotjar a Yachimata, i em va facilitar l'atapeït programa d'entrenament que m'havia preparat pels propers dies (només tenia un dia lliure a la setmana amb dos entrenaments diaris!!).

Gràcies a aquesta planificació la meva visita va ser d'allò més profitosa, combinant entrenaments particulars amb el mestre Saito al mateix Ryokan, amb visites als diferents llocs d'entrenament que te l'escola, tant a Yachimata com a Sakura.


Coneixedor que també practicava Seitei Iai el programa incloïa un entrenament setmanal amb el mestre Aoki, 7è Dan de Seitei Iai i mestre del propi Saito (que és 6è Dan!).

Gràcies al mestre Saito vaig poder també prendre part en una trobada de practicants de Seite Iai de la prefectura de Chiba, reservada a practicants de 4t Dan en a munt, i consistent en cinc hores d'entrenament intensiu dirigit per tres mestres amb el grau de 8è Dan, que encapçalava el mestre Chihiro Kishimoto Hanshi 8è Dan.


El tracte afable del que vaig ser objecte en tot moment, em va permetre gaudir de moltes altres experiències gratificants, com sopar a casa el mestre Eijiri, o prendre el té a casa el mestre Yamada, o les vetllades al Club de Tennis del mestre Saito, entre d'altres.


El bon temps em va acompanyar gairebé en tot moment i tret d'un tifó que va afectar un dia Tokyo i que ens va deixar sense Furo al Ryokan, vaig poder gaudir de la famosa floració dels cirerers japonesos, i de les celebracions que es fan al seu voltant.


També vaig descobrir una sorprenent adaptació japonesa del tir amb sarbatana, una més de les disciplines practicades pel mestre Saito.


El darrer cap de setmana de la meva visita, després d'efectuar juntament amb el Sr. Ito, l'exhibició d'inauguració d'un torneig de Kendo a la ciutat de Chiba, vaig tenir l'oportunitat de participar en un entrenament privat amb el Soke i el seu fill (i futur Soke), en que vaig tenir ocasió d'executar els Kata de la sèrie Omote no Kata amb la Katana del propi Soke, un Shinken històric!!


Des d'aquestes línies vull agrair un cop més al mestre Saito la seva amabilitat, sense la qual no hagués estat possible aquest viatge inoblidable.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Entrenant Kendo

Performance Iaido

Quin sentit té practicar Kendo avui en dia?